آموزش برعکس کردن کلمه در پایتون

بعضی وقتا پیش میاد که میخواید یه ورودی‌ای از کاربر بگیرید و برعکسش کنید یا یه استرینگ یا واژه ای که داریم و پشت و روش کنیم مثلا بنویسیم: «میسیونب الثم مینک شور و تضپ و میراد هک یا هژاو ای گنیرتسا هی ای دینک شسکعرب و دیریگب ربراک زا یایدورو هی دایوخیم هک دایم شیپ اتقو یضعب»

برای اینکار داخل اینترپرتر و یا کد خودتون کافیه از همون تابعی استفاده کنید که برای جدا کردن استرینگ ازش استفاده میکردین یعنی این تابع:

1
2
3
name = "Zartosht Sepideman"
print name[0:3]
#Zar

عدد اول شروع بخش دلخواه رو میگیره عدد دوم انتها که عدد انتها خودش حساب نمیشه یعنی تا ایندکس 2 رو چاپ میکنه، خوب حالا برای برعکس کردن یه واژه کافیه شروع و پایان بریدن رو به تابع بدید یعنی اینجوری:

name[::-1]

در حقیقت خروجی این تابع روی استرینگ شما به این شکل میشه:

name = "Zartosht Sepideman"
name[::-1]
#namedipeS thsotraZ

استفاده در یک تابع

خوب شما میتونید برای بر عکس کردن یه واژه یه تابع بنویسید که دایم از شما ورودی بگیره و برعکس کنه، به شکل زیر:

1
2
3
4
5
def kalame_barax_kon(string):
	print string[::-1]
 
while (True):
	kalame_barax_kon(raw_input('Kalame ya jomle> '))

توضیح کد:

خط اول یک تابع تعریف شده که ورودی کلمه یا جمله استرینگ میگیره و خط چهارم در حقیقت یک حلقه بینهایت هستش که از شما ورودی میخواد.

نظری وجود ندارد. - نظر دهید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*